Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2011 19:08 - Отново за медии и журналистика
Автор: sladurani Категория: Новини   
Прочетен: 1418 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 19.11.2011 19:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди години бях писала постинг за непрофесионализма на dir.bg. След това реших, че какво правят те, не ме интересува и го изтрих. До преди малко. Когато видях моя статия, която дума по дума са публикували, като са сменили само името на автора. Знам, че това е практика и в България, и по света, но все пак неписаното правило в такива случаи е да се дава линк към оригинала. Текстът не се присвоява и не се краде.

Да не говорим, че само във втория параграф се цитира като източник друг сайт агрегат.... Щеше да е чудесно, ако хората, които работят в българските медии, поне малко познават основните принципи на журналистиката. И нека сега някой да ми каже пак как журналистическото образование е безсмислено. Но това е друга тема, за която друг път ще пиша. Само ще вметна, че наскоро бях на международен семинар и един виден български медиен експерт каза, че вече всеки може да е журналист и фотограф - няма да обяснявам какво възмущение предизвика това в чуждестранните участници. 


Тагове:   медии,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mathilda - Мила, съчувствам ти искрено
20.11.2011 01:45
Само преди два дни видях мой материал, който съм публикувала в блога, излъчен като репортаж в сутрешния блог на БНТ - с текста едно към едно и снимките, на които дори съм аз! За съжаление принципите на журналистиката се изучават в университета и там си и остават.
цитирай
2. sladurani - @mathilda
20.11.2011 09:46
Щом и в БНТ се случват такива неща...
По време на една командировка тази година станах свидетел на същата ситуация с колега от Англия. Минути след като публикува статията си за събитието, на което бяхме, тя вече беше "пре-публикувана" и на няколко други сайта. Момчето стои и не може да повярва.
цитирай
3. mathilda - Потресаващо е...
20.11.2011 16:53
И после защо емигрираме :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sladurani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 389124
Постинги: 165
Коментари: 380
Гласове: 2231
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930