Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2014 22:18 - Какво научаваш в късните 20
Автор: sladurani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1862 Коментари: 0 Гласове:
0



 
  1. Да се контролираш. Вече познаваш много добре емоциите и реакциите си и въздействието, което имат върху околните. Имаш и нужната сила и воля да покажеш емоция, да замълчиш, да се намръщиш, а дори и да заплачеш само когато е удачно. В края на 20-те години вече разполагам с по-висока емоционална интелигентност.
  2. Да се обичаш. Вече гледам на себе си като на ценен спътник в живота на хората, около мен. Вече вярвам напълно в себе си, защото мога да преценя какво мога и какво не. Така мога да се предпазя от предизвикани разочарования.
  3. Да не търсиш одобрение от околните. Може да звучи клиширано, но усещането, че взаимоотношенията с някого (колега, познат) изключват мисълта да се харесваме, действа много успокояващо и сваля един куп досадни мисли от раменете. Направо ти олеква. Иска ми се отдавна да бях овладяла това мислене, но ми трябваше време, защото то се крепи на стабилна самоувереност, изградена върху успехите и неуспехите (като, за съжаление, в живота неуспехите често са по-силният двигател).
  4. Да не се впрягаш, че остаряваш. Да, вече не ходя по дискотеки, не нося блестящи дрехи и не си лягам в 5 сутринта. Теми като рецепти, създаване на уют и поддържане на форма ме вълнуват много повече, отколкото събирания и шумни вечери. Чашите мартини и коктейлите отдавна са заменени от чаша вино (ако може домашно).
  5. Да подхождаш добронамерени и към хората, които не разбираш. Всеки ден следвам правилото, че с усмивка никога няма да сгреша. Много пъти ми идва да "поставя" някого на мястото му, но знам, че от това ще има само двама наранени човека - аз, която ще бъда разочарована, че съм се поддала на емоцията си, без да мисля, и човекът отсреща, който ще остане засегнат (дори и ако не го покаже). В такива ситуации си казвам, че във всички нас има качества, заради които някой ни обича. И този човек в очите на някой друг е скъп приятел, син/дъщеря, колега.
  6. Да разпределяш заплатата си. Имаше момент в живота ми, когато бях изумена от собственото си невежество по темата финансово планиране. Харчих, без да мисля. Мислех, че като предпочитам разумните цени, спестявам. Но, уви, това не е така. Много истина има в максимата, че евтиното излиза скъпо. Трябваше ми време, за да се науча, че аз не купувам, а инвестирам. И така започнах да мисля по друг начин за вещите, храната, екскурзиите, които купувах - колко време ще ги нося/ползвам, от каква материя/материал/съставки са, с какво мога да ги комбинирам, колко често бих ги облякла, как ще променят ежедневието ми. Вследствие на това е момента имам по-красив и функционален гардероб с дрехи, на които мога да разчитам във всеки един момент.
  7. Да се храня здравословно. Учудващо е как плодовете и зеленчуците ти дават повече енергия от кафето. Закуската е изключително важна за началото на един спокоен и усмихнат ден, а междинните закуски под формата на ядки и фрешове ти дават сили да дадеш всичко от себе си на работното място.
  8. Да обичаш повече родителите си. Когато започнеш да работиш и да изкарваш сам парите си, разбираш колко много за направили родителите ти, за да бъдеш ти това, което си. И тук не става въпрос само за пари, а за внимание, време и обич.
  9. Че любовта невинаги е като по филмите. Скоро попаднах в един форум, където дами обсъждаха дали са срещнали мъжете на живота си. За мое най-голямо учудвано, отговорът почти всички беше не. И почти всички бяха омъжени.
  10. Че времето лети. Гледам снимки от преди 4-5 години и виждам как бавно се променям. По-силно от всякога осъзнавам, че сегашният момент и сегашната аз никога няма да се повторят.

 

Споделете ми какво научихте вие, какво оставихте назад във времето и какво ви крепи в момента. Как усещате, че се променяте и как гледате на това. 




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sladurani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 388526
Постинги: 165
Коментари: 380
Гласове: 2231
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031